עבודה מרחוק לצד שימור עובדים

זה בטח לא יפתיע אתכם, אבל אתם לא היחידים שמגייסים עכשיו את העובד המצטיין הבא שלכם או את העובדת המעולה הבאה.

העבודה מרחוק בשנים האחרונות, כשהשיא התפרץ יחד עם מגיפת הקורונה, הביאה איתה אתגרים חדשים לחברות ולארגונים המחפשים לגייס לשורותיהם את הטאלנטים האידיאליים.

מכון גאלופ העולמי ערך סקר רחב היקף והתוצאות שלו מראות מציאות חדשה של ממש, שאולי לא כל צדדי המטבע של שוק העבודה מוכנים אליה… עדיין.

המגמה בארצות הברית היא חד משמעית – עלייה של 57% מאז שנת 2015 במספר העובדים והעובדות שגויסו באופן אקטיבי על ידי ארגונים ובישראל המצב לא שונה בהרבה.

הגידול החד בעבודה מרחוק הוביל לעידן חדש של גיוס חסר גבולות פיזיים. לארגונים הרי יש עכשיו גישה רחבה יותר ושקופה לחלוטין למאגרי מועמדים שהם מעולם לא העלו על דעתם שיוכלו לגייס. ומצדם של המועמדים, הם יכולים היום לשקול עבודה בארגונים הרחק מהרדיוס שבעבר היווה גבולות גזרה של ממש עבורם.

כיום עם הטכנולוגיה, יחד עם מגוון רחב של פלטפורמות דיגיטליות כאלו ואחרות, למגייסים יש יותר דרכים לתקשר עם העובדים, אפילו אם הם כבר עובדים במקום אחר.

כלומר, מי שמחפש עבודה אחרת יכול למצוא באופן עצמאי, אבל הביקוש מצד המגייסים לאיתור כישרונות נמשך ואף צובר תאוצה, מה שאומר שגם מי שלא מחפש עבודה – נמצא ברשימת החיפוש של המעסיקים והמגייסים. הפניות האלו יכולות להגיע מכל מקום ועם שוק עבודה רווי כמו עכשיו… ההצעות שלהם משכנעות מתמיד.

המחקר שערך מכון גאלופ בשיתוף האיגוד המפקח על ניהול משאבי אנוש ומדיניות יחסי עבודה ברחבי העולם, הציף נקודות מעניינות על כל אותם עובדים ועובדות “מחוץ למעגל מחפשי העבודה” וגילה שחוויית הגיוס האקטיבית הזו מצידם של הארגונים המגייסים, משפיעה על העובדים באחת משתי דרכים:

או שהם עוזבים ועוברים למעסיק חדש ועכשיו הארגון איבד עובד או עובדת ברמה גבוהה שיש להשקיע זמן ומשאבים לגייס ולהכשיר מישהו במקומם.

או שהם מסרבים באלגנטיות לניסיונות הגיוס, נשארים בעבודתם, אבל מבינים שהם שווים הרבה יותר וערכם עכשיו עלה והם לא מתביישים לבקש את זה בדמות שכר או תנאים.

בשורה התחתונה, מתחת לפני השטח מתחוללים הרבה שינויים ולא תמיד כל הארגונים מודעים לכולם, אבל זו ממש לא גזירת גורל. לחברות ולארגונים יש לא מעט מה לעשות כדי לשמור על העובדים והעובדות, ולא – זה ממש לא מסתכם רק בשורת הנטו של תלוש השכר.

לפעולות השימור הקטנות שתוכלו לעשות בתור מעסיקים החל ממחר, היכנסו לקריאת המשך המאמר

פוסטים נוספים

מיטאפ הלקוחות הראשון של BANANI HR במטה לינקדאין ישראל

אל תחפשו עבודה “על אוטומט”

שליחת קורות חיים

לא מצאת משרה מתאימה באתר?

ברשותינו מגוון משרות נוספות וכן משרות שמתעדכנות מידי יום, בכדי שלא תפספסו את ההזדמנות שלחו כאן את קובץ הקו”ח ואנחנו ניצור איתך קשר כמידה ותמצא התאמה.

פרסום משרה

banani hr היא פלטפורמת חיבורים בין מעסיקים למחפשי עבודה העובדת על שיטת גיוס מדוייקת וממוקדת.

רוצה לפרסם את המשרה שלך כאן?

צור עמנו קשר ונשמח לתת לך שירות.

תודה

פנייתך נשלחה בהצלחה